Je počet vlasů, který vám vypadne ve sprše běžný anebo vás trápí nějaký stav způsobující jejich vypadávání?

Vypadává vám příliš mnoho vlasů?

Průměrný člověk má na hlavě okolo 100 000 vlasů. Blonďaté vlasy bývají o něco hustší, a oproti tomu, zrzavé vlasy jsou obecně nejřidší. Naše vlasy neustále prochází cyklem růst a vypadávání a v jakoukoliv dobu přibližně 80% folikulů právě aktivně produkuje vlasy, zatímco 10% prochází fází vypadávání.

Vlasy, které jsou připravené vypadnout se většinou uvolní během umývání a česání. Pokud máte dlouhé nebo husté vlasy, pak si možná všimnete malých chuchvalců, které vznikají ve sprše nebo na kartáči. Za normální počet vypadaných vlasů se považuje 100 až 150 za den. Pokud si všimnete, že vám jich vypadává více, mohlo by to být příznakem nějaké nemoci způsobující jejich vypadávání.

Co způsobuje nadměrné vypadávání?

Nadměrné vypadávání může mít řadu příčin.

• Trakční alopecie může vzniknout, pokud nosíte velmi pevné a utažené účesy, které namáhají vlasové folikuly a vedou k postupnému vytahování vlasů.
  • Telogenní efluvium je stav, který vzniká, když folikuly předčasně přejdou do fáze vypadávání. Mezi spouštěče patří onemocnění, stres, léky nebo hormony.
  • Areátní alopecie je autoimunitní onemocnění, které vede k náhlé ztrátě vlasů a vytváří kulatá holá místa.
  • Androgenní alopecie je výsledkem genetické predispozice na vliv mužských hormonů na vlasové folikuly, což vede k specifickému vypadávání vlasů.

Léčba nadměrné ztráty vlasů

Jediný efektivní způsob, jak léčit vypadávání vlasů je přijít celé věci na kloub a nechat si pomoci od odborníka. Ve Vinci Hair Clinic mají odborníky na všechny druhy ztráty vlasů u mužů i žen. Nabízí široké spektrum řešení pro obnovu vlasů, včetně potravinových doplňků, laserové terapie (LLLT), plasmové terapie (PRP), mesoterapie, mikro pigmentace pokožky hlavy a vlasové transplantace. Co je nejlepší léčba pro vás závisí na vašem druhu ztráty vlasů, o jak pokročilý stav se jedná a také jaké máte cíle. Kontaktujte Vinci a získejte individuální rady při konzultaci zdarma, ať už online nebo na některé z jejich klinik po celém světě.

Vypadává vám příliš mnoho vlasů při sprchování?