Podle Společnosti pro lupus v Americe, po celém světě je více jak 5 miliónů lidí, které tento stav trápí. V tomto blogu prozkoumáme, jaká je souvislost mezi daným onemocněním a ztrátou vlasů.

Co je Lupus?

Lupus je autoimunitní onemocnění. Tato nemoc vzniká, když náš imunitní systém, který se jinak snaží chránit naše tělo, začne omylem napadat vlastní tkáně a orgány. To vede k zánětům, které mohou být příčinou závažných zdravotních problémů.

Tak jako u jiných autoimunitních onemocnění, není zcela známo, co lupus způsobuje. Nicméně, vliv na jeho vznik mají pravděpodobně genetické faktory a může být také vyvoláno některými léky, virovými infekcemi nebo přílišnému vystavování se slunci. I když může toto onemocnění vzniknout u kohokoliv, bývá častější u Afro-Američanů, Hispánců a Asiatů v Americe. Nejčastěji se objevuje u žen mezi 15 a 45 rokem života.

Způsobuje lupus vypadávání vlasů?

Častým příznakem lupusu je ztráta vlasů. V článku s názvem: „Vypadávání vlasů u autoimunitních onemocnění“, který napsali A. Parodi a E. Cozzani, autoři zmiňují dva různé druhy ztráty vlasů u tohoto stavu, a to bez jizev anebo s jizvami.

Ztráta vlasů bez jizev může vzniknout následkem infekce nebo jako vedlejší účinek léků na lupus. Může mít vliv na vlasy na hlavě, ale také na řasy, obočí nebo vousy. Dalším druhem vypadávání vlasů bez jizev, který je často vidět u lidí, které trápí lupus, je ten, způsobený suchostí a lámáním vlasů u přední vlasové linie.

Ztráta vlasů s vznikem jizev bývá výsledkem oválných lézí, které u lidí trpících lupusem vznikají. Tyto boláky mohou vzniknout kdekoliv na těle a vést k vypadávání vlasů či chlupů a k trvalému poškození vlasových folikulů.

Léčba ztráty vlasů způsobené lupusem

Pokud vás trápí ztráta vlasů jako následek lupusu, vaším hlavním cílem by mělo být získat kontrolu nad touto nemocí pomocí vhodných léků. Pokud se jedná o ztrátu vlasů bez jizvení, pak dojde většinou samo k obnově růstu vlasů, jakmile začnou pracovat léky na lupus. Pokud je problémem křehkost vlasů, je potřeba zacházet s vlasy jemně a používat vyživující vlasové produkty, které mohou pomoci zlepšit tento stav. Pro ty, u kterých došlo k trvalé ztrátě vlasů díky poškozeným vlasovým folikulům, je možností mikro pigmentace pokožky hlavy, kterou nabízí Vinci Hair Clinic. Tento nechirurgický zákrok zahrnuje opatrné umístění pigmentu do pokožky hlavy, aby došlo k zamaskování oblastí, kde došlo ke ztrátě vlasů. Více se o této technice můžete dozvědět na konzultaci zdarma ve vaší místní Vinci Hair Clinic.

Lupus & vypadávání vlasů