I když nejčastější příčinou vypadávání vlasů jsou naše geny, tak často to může být také způsobené nedostatkem živin nebo poruchami štítné žlázy. V tomto blogu se podíváme na 5 znaků, které napovídají, že zdravotní potíže mohou být příčinou vaší ztráty vlasů.

Slabé a lámavé nehty

Pokud máte slabé, třepící se nehty, které se snadno lámou, možná je anémie příčinou vaší ztráty vlasů. Anémie vzniká při nedostatku železa ve stravě a může také vést k špatnému prokrvování, únavě a bolestem hlavy.

Vyrážky na kůži

Vyrážky na kůži bez zjevné příčiny dohromady s vypadáváním vlasů by mohly znamenat, že máte lupus. Tato porucha imunitního systému způsobuje podráždění a infekci na obličeji a po těle. Ti, kteří tímto stavem trpí, si mohou také všimnout suchých očí a bolestí kloubů.

Celková únava

Pokud se neustále cítíte unavení a bez energie, pak může vaše ztráta vlasů souviset s nedostatkem živin. Pokud tělo nedostává vyvážené množství živin, pak má potíže i s tím udržet základní životní funkce. To vede ke zpomalení všech nezásadních procesů v těle, jako je i růst vlasů, mezi další symptomy patří únava, špatná koncentrace a i špatná nálada.

Bolesti svalů

Pokud vás všechno bolí, a navíc vám vypadávají vlasy, mohlo by se jedná o hypotyreózu. V důsledku nevyrovnané produkce hormonů štítné žlázy, lidé s tímto stavem se často cítí velmi unavení a snadno přibírají na váze.

Řídnoucí obočí a řasy

Řídnoucí obočí a řasy, dohromady s vypadáváním vlasů na hlavě, mohou být varovným znakem, že u vás vzniklo autoimunitní onemocnění. U alopecie universalis dochází k tomu, že tělo omylem považuje vlasové folikuly za hrozbu, a proto je napadne, což vede k jejich vypadnutí. Také lupus nebo poruchy štítné žlázy mohou vést k vypadávání obočí a řas.

Pokud poznáváte jakýkoliv z těchto symptomů, pak je důležité vyhledat lékařskou pomoc a ujistit se, že podstupujete adekvátní léčbu. V mnoha případech mohou vlasy narůst zpět, když se vyřeší daný zdravotní problém. Vinci Hair Clinic nabízí řadu zákroků pro obnovu vlasů a podporu jejich růstu nebo dokonce pro obnovu oblastí, kde došlo k trvalé ztrátě vlasů. Výživový doplněk Vitruvian Line, plasmová (PRP) terapie, mesoterapie, laserová (LLLT) terapie, mikro pigmentace pokožky hlavy nebo vlasová transplantace, to vše nabízí dohromady s individuálním poradenstvím pro každého klienta pro dosažení těch nejlepších výsledků.

5 znaků, že za ztrátou vašich vlasů stojí zdravotní problémy